Info 5 : Ranking Laptop Terbaik 2011

BestBrandsReportCard

Untuk entri kali ini, saya ingin kongsikan maklumat mengenai ranking jenama laptop terkenal di dunia.  Info ini saya dapat daripada survey yang dijalankan oleh website LaptopMag (semua gambar adalah kredit kat diorang) dan merupakan ranking paling latest untuk tahun 2011.  Antara jenama yang diuji ialah Apple, HP, Acer, Asus, Lenovo dan macam-macam lagi.  Tetapi hanya 9 jenama yang termantap sahaja yang tersenarai.

Antara kriteria yang ditetapkan untuk dinilai ialah jumlah review, design, keyboard/touchpad, support technical (khidmat lepas jualan), software, inovasi dan juga kepuasan pelanggan 


Kalau nak lebih kepastian mengenai kriteria tadi, bolehlah rujuk kat sini. Yang bestnya komen juga akan dberikan terhadap setiap jenama berdasarkan kriteria tadi.  Jadi memang sangat membantu untuk mereka yang tengah cari laptop baru.  Tapi harus diingat, ranking tadi hanyalah panduan dan tak semestinya betul sebab ranking yang dikeluarkan hanyalah pandangan daripada editor semata-mata.  Lagipun benda ni sangat subjektif dan bergantung pada pandangan masing-masing.  

Lain orang lain ragamnya betul tak?  Anggap je la ranking ni hanya sebagai guide untuk anda.


Jom tengok ranking sekarang!

BestBrandsReportCard
ranking 9 terbaik…
 

Kalau anda tengok Apple masih mendahului carta sejak tahun lepas.  Pada saya Apple memang layak sebab pandai menggambungkan elemen teknologi dan inovasi dengan fesyen. Lagipun dari segi kualitinya juga sangat dijamin dan terbaik.  Cuma harganya sahaja yang agak mahal.  

Lagi satu Apple ini jugak boleh dianggap sebagai trendsetter untuk gajet-gajet canggih.  Maksudnya bila Apple mulakan trend, syarikat pengeluar lain akan mengikut jejak langkahnya.

Macam mana?  Setuju tak dengan ranking tu?  Harap-harap dapat membantu bakal pengguna laptop baru untuk membuat pilihan.  Anda juga bolehlah tinggalkan komen pasal brand yang sedang atau pernah digunakan pada ruangan komen nanti.

Sumber : myfitri.com

Ulasan

  1. I'm amazed, I have to admit. Rarely do I come across a blog that's both equallу educаtivе
    and inteгesting, and let me tell you, you've hit the nail on the head. The issue is something which not enough people are speaking intelligently about. I am very happy that I came across this in my search for something relating to this.

    Look into my site: garden center coupons

    BalasPadam
  2. Its not my firѕt time to gо tо see this web ѕіte, i am ѵіsiting this web sіte dailly and take pleasant information
    fгom heгe all the time.

    Have а look at my blog post - Same Day Payday Loans

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Info 12 : KAMUS LOGHAT PERLIS YANG UNIK

Indahnya Berbahasa : Bahasa Istana

Rujukan kehormat