Tutorial 23 : Cara Ekstrak content dari fail ISO

Assalamualaikum dan salam sejahtera...

entri kali ini saya ingin kongsikan dengan sahabat-sahabat tentang cara nak extract content dari fail .iso....
Sebelum itu saya tunjukkan dulu apa itu fail .iso...


Baiklah..gambar di atas merupakan salah satu contoh fail game yang baru sahaja saya download. Mulanya saya ingat bila siap download fail game ni dalam format .rar, rupanya dalam format .iso...Kebiasaannya fail .iso ini kita perlu burn ke dalam CD ataupun guna virtual drive..tapi disebabkan ketika itu saya tak ada CD ataupun DVD disebabkan saiznya juga yang agak besar, dala 6.74 GB, saya cuba cara lain untuk dapatkan content dalam fail .iso ni..

Mula-mula, kita mestilah ada software WINRAR

Kemudian, anda hanya perlu klik kanan pada fail .iso game tadi dan pilih extract here.

Selepas pilih extract here, akan keluar operasi begini,

Seterusnya, akan ter'extract' la fail dalam .iso tersebut dan tunggulah sampai operasi tersebut selesai..


Selamat mencuba!!!:)

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Info 12 : KAMUS LOGHAT PERLIS YANG UNIK

Indahnya Berbahasa : Bahasa Istana

Rujukan kehormat