Info 3 : Apakah perbezaan motosikal 2-Lejang & 4-Lejang???

Kali ini saya ingin sembang pasal motor pula. Lejang atau selalunya di sebut stroke merupakan pergerakan piston di dalam silinder blok enjin sama ada ianya atas ke bawah atau pun kiri ke kanan. Untuk aplikasi bidang permotoran 2(dua) tayar pula terbahagi kepada 2-lejang dan 4-lejang. Sebab itu kita biasa mendengar motor 2-stroke dan juga motor 4-stroke. Kitaran yang terjadi dalam enjin ini membezakan kuasa atau tenaga yang dicipta ketika proses pembakaran.


4-Lejang / 4-Stroke

Kenapa di panggil 4-lejang.? Kerana untuk melengkapkan proses pembakaran
dalam kitaran enjin memerlukan 4 proses iaitu mampatan(intake), mampatan(compression), kuasa(power) & ekzos.


kitaran 4-lejang
1. Intake - Ketika ini piston bergerak ke bawah & menyedut campuran udara & bahan api(minyak).

2. Compression - Piston akan mula bergerak ke atas setelah campuran udara & minyak berlaku & pada masa yang sama juga plug akan menghasilkan api(spark).

3.Power - Pada tahap ini, kuasa akan terjadi akibat dua(2) proses sebelumnya. Spark yang kuat akan menghasilkan kuasa yang lebih. Kuasa ini yang akan membantu menggerakkan motor kita.

4. Ekzos - Proses terakhir ialah untuk membuang karbon yang terjadi. Piston akan di tolak keatas & injap akan di buka bagi memberi laluan kepada karbon untuk keluar melalui lubang ekzos yG akhirnya di sebut asap.



Kebiasannya motorsikal yang berenjin 4-lejang ini mudah untuk di jaga kerana selain mengisi petrol anda hanya perlu mengisi minyak hitam atau pun 4T. 4T ini merupakan pelinciran kepada proses yang terjadi dalam kitaran 4-lejang tadi. Sebab itu minyak itu di sebut 4T. Biasanya terdapat pelbagai jenis 4T. Bermula dari yang terdiri dari bahan mineral, semi-synthetic & full-synthetic. Yang terbaik pastilah full-synthetic sebab ianya membantu dari segi penjagaan enjin. Pastikan anda selalu check paras minyak hitam sebab ianya amat penting.


contoh motorsikal 4-lejang


2-Lejang / 2-Stroke

2-lejang pula merupakan ringkasan kepada model 4-lejang. Proses kitaran tetap sama iaitu intake, compression, power & ekzos. Tetapi yang menjadikan ianya unik adalah kerana model 2-lejang ini tidak mempunyai injap tetapi hanya berpandukan kepada rod & piston sahaja yang bergerak.


kitaran 2-lejang
1. Intake & compression - Piston akan bergerak ke atas & seterusnya berlaku proses compression campuran antara udara, bahan api(minyak) & pelincir.
2. Power & ekzos - Pada ketika ini, plug akan menghasilkan spark & proses pembakaran yang sempurna antara campuran berlaku & memaksa piston untuk bergerak ke bawah. Ketika ini berlaku dua(2) proses serentak iaitu karbon akan di tolak keluar melalui lubang ekzos sebagai asap & udara akan di sedut dari karburator untuk kitaran seterusnya.
contoh motorsikal 2-lejang
Motor 2-lejang ini senang nak dikenalpasti. Senang cerita motor yang berasap bagai tu 2-lejang lah. Walaupun sedikit mudah untuk dijaga tetapi ianya memerlukan proses penjagaan rapi. Jika motor 4-lejang anda hanya perlukan minyak petrol & 4T. Untuk 2-lejang anda perlu tambah minyak 2T dalam list penjagaan motor anda. Minyak 2T ini diperlukan ketika proses kitaran 2-lejang itu sendiri. Bahan asas pelincir adalah sama iaitu mineral, semi-synthetic & full-synthetic. Kena rajin jagalah supaya tak berlaku kerosakan pada motor anda.



Kalau anda perasan, walaupun ada model motorsikal 2-lejang & 4-lejang itu mempunyai (cc) yang sama tetapi motorsikal 2-lejang mampu menghasilkan kuasa dua(2) kali ganda dari keupayaan enjinnya. Contoh mudah, anda bandingkan antara Honda-Wave 125 dengan Yamaha 125z. Kedua-duanya 125cc tetapi kelajuan kedua-dua motorsikal tidak sama. Contoh lain, Honda CBR-150 menggunakan sistem 4-lejang menghasilkan kuasa 18bhp(kuasa kuda). Tetapi Honda NSR-150 yG menggunakan sistem 2-lejang pula menghasilkan kuasa 38bhp(kuasa kuda). Terlalu berbeza bukan? Tetapi keburukan tentang sistem 2-lejang yang paling tidak digemari ialah menghasilkan asap yang mencemarkan udara kita.
Sumber : aQi is CrezQa

Ulasan

  1. assignment (peringatan)
    hehehe.....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Attention everyone, the file provided above is not working. I have been looking for the working file and finally found it.

      ✔️Click Here To Download http://gestyy.com/e0GAyS
      ✔️Click Here To Download
      ✔️Click Here To Download http://exe.io/XONVsO6l
      ✔️Click Here To Download
      ✔️Click Here To Download
      ✔️Full Version Software Download with Keygen Patch Crack
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .

      .

      .
      .

      .

      .
      .
      .
      .

      Mn.
      ..

      .
      .
      .
      ..
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      ..
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .xccxc
      .
      .ccc
      .sdcccxxx

      Padam
  2. ..

    'like'.. ^_^

    BalasPadam
  3. Hahaha...hobi...nak bt gena..
    Assingment satu kewajipan..hobi jangan diabaikan..:)

    BalasPadam
  4. wan spe ada stapler dgn binding tape...

    BalasPadam
  5. Hebat..tapi ok lah,untuk penguna2 motor,,hehe

    BalasPadam
  6. ape resepi nak kasi laju moto ex-5?

    BalasPadam
  7. Assalammualaikum. Nak tanya. Apa saiz original Blok dan Carb Modenak Kriss 110 1st model?

    BalasPadam
  8. Cikgu Macam Mana Nak Mengenal Pasti Blok Atau Carb Original.. Motor Honda Wave125r. Sekian Terima Kasih.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Blok.. blok motor jarang ganti kecuali dah abis rebore atau dah tak boleh nak rebore lagi baru ganti yang lain, itu pun 30-40 tahun dari sekarang atau kecuali anda nak ganti piston dan blok racing walaupun blok anda maseh boleh direbore.
      Kaberator yang paling popular yang lazim cuma jenama keihin atau mikuni rasanya belum ada yang tiruan lagi

      Padam
  9. Mcm mna kalau terlebih bubu 4t,contoh had 850ml terlebih sampai 900ml,xde masalah juga ke? Mohon pencarahan,,,
    125zr

    BalasPadam
  10. Mcm mna kalau terlebih bubu 4t,contoh had 850ml terlebih sampai 900ml,xde masalah juga ke? Mohon pencarahan,,,
    125zr

    BalasPadam
    Balasan
    1. Cuma 50ml lebih pun kepoh.. kecuali lah terlebih isi sampai 200ml mungkin enjin jadi senak

      Padam
  11. Hi, Semua orang amat gembira memberikan bukti besar saya pada bagaimana saya mendapat jumlah pinjaman keinginan saya dari Mr Ranner yang merupakan maneger pinjaman ranner Syarikat, saya ingin cepat menggunakan peluang ini untuk membiarkan seluruh dunia tahu itu, Am Mrs Nurs Jaya dari Jalan Ampang Kuala Lumpur di Malaysia saya dalam mencari pinjaman untuk memulakan perniagaan sendiri bagi menyokong perniagaan saya, perbelanjaan jadi saya pergi dalam talian mencari pinjaman ketika saya terserempak dengan beberapa pemberi pinjaman yang menipu dan scammed jauh sedikit wang saya di bahawa proses masa i mendapat keliru i tidak tahu apa yang perlu dilakukan lagi kerana wang yang sedikit i telah mempunyai dengan saya telah diambil oleh mereka anak haram penipuan yang memanggil diri mereka pemberi pinjaman pinjaman sebenar, Maka pada satu hari setia sebagai i telah melayari melalui internet mencari pekerjaan i terserempak dengan beberapa testimoni mengulas mengenai forum dengan satu Mrs Nurs Jaya, dan Puan monica tentang bagaimana mereka menerima pinjaman mereka daripada Syarikat bandar bank E-mel: rannerloan565@gmail.com Jadi saya berkata kepada diri saya sendiri bahawa saya mesti memberi ini perbicaraan kerana saya begitu takut mengenai apa yang orang lain peminjam lakukan kepada saya, jadi saya pergi ke hadapan mengambil alamat e-mel peribadi yang bersama-sama dalam komen-komen di website jadi saya menghubungi beliau memaklumkan bahawa saya telah dirujuk kepadanya oleh beberapa pelanggan yang menerima pinjaman mereka dari syarikat, Encik Adam, dan Puan sule Luis, oleh itu, apabila dia mendengar bahawa beliau amat gembira dengan keadaan itu, Jadi dia meyakinkan saya bahawa saya sedang dalam syarikat yang betul di mana i boleh menerima jumlah pinjaman keinginan saya, mereka memberikan saya borang permohonan pinjaman peminjam untuk mengisi dan kembali, saya melakukan semua bahawa, memandangkan mereka semua maklumat yang perlu saya tentang saya, Jadi saya telah diberikan syarat-syarat dan keadaan semua syarikat mereka berjalan lancar tanpa sebarang kelewatan, dalam tidak kurang daripada 24 jam i dimaklumkan wang itu sah pinjaman saya daripada 7,000,000 RM telah didaftarkan dan diluluskan oleh lembaga pinjaman mereka pemegang amanah, jadi pada proses yang masa i begitu gembira apabila mereka memberitahu saya saya perlu menghantar mereka melalui butir-butir perbankan, tetapi saya sedikit ragu-ragu untuk melakukannya jadi saya berkata saya mempunyai kepercayaan dan percaya untuk pemberi pinjaman ini memanggil Mr Abraham i kepada mereka melalui akaun bank supaya menghairankan saya menerima dan amaran dari bank saya bahawa akaun saya telah dikreditkan dengan jumlah 7,000,000 RM oleh Mr Ranner. Jadi saya segera e-mel kepadanya bahawa saya mempunyai menerima pinjaman saya berjaya, Jadi saudara-saudara di luar sana masih mencari syarikat pinjaman yang tulen i akan menasihati anda untuk sila hubungi Encik Abraham dengan yang sama E-mel: rannerloan565@gmail.com dan i tahu dia juga akan membantu anda dengan jumlah pinjaman keinginan anda okay, E-mel mereka hari ini dan anda akan gembira anda lakukan. dari kakak Nurs Jaya, Jalan Ampang Kuala Lumpur, Malaysia,,,

    BalasPadam
  12. Hi, Semua orang amat gembira memberikan bukti besar saya pada bagaimana saya mendapat jumlah pinjaman keinginan saya dari Mr Ranner yang merupakan maneger pinjaman ranner Syarikat, saya ingin cepat menggunakan peluang ini untuk membiarkan seluruh dunia tahu itu, Am Mrs Nurs Jaya dari Jalan Ampang Kuala Lumpur di Malaysia saya dalam mencari pinjaman untuk memulakan perniagaan sendiri bagi menyokong perniagaan saya, perbelanjaan jadi saya pergi dalam talian mencari pinjaman ketika saya terserempak dengan beberapa pemberi pinjaman yang menipu dan scammed jauh sedikit wang saya di bahawa proses masa i mendapat keliru i tidak tahu apa yang perlu dilakukan lagi kerana wang yang sedikit i telah mempunyai dengan saya telah diambil oleh mereka anak haram penipuan yang memanggil diri mereka pemberi pinjaman pinjaman sebenar, Maka pada satu hari setia sebagai i telah melayari melalui internet mencari pekerjaan i terserempak dengan beberapa testimoni mengulas mengenai forum dengan satu Mrs Nurs Jaya, dan Puan monica tentang bagaimana mereka menerima pinjaman mereka daripada Syarikat bandar bank E-mel: rannerloan565@gmail.com Jadi saya berkata kepada diri saya sendiri bahawa saya mesti memberi ini perbicaraan kerana saya begitu takut mengenai apa yang orang lain peminjam lakukan kepada saya, jadi saya pergi ke hadapan mengambil alamat e-mel peribadi yang bersama-sama dalam komen-komen di website jadi saya menghubungi beliau memaklumkan bahawa saya telah dirujuk kepadanya oleh beberapa pelanggan yang menerima pinjaman mereka dari syarikat, Encik Adam, dan Puan sule Luis, oleh itu, apabila dia mendengar bahawa beliau amat gembira dengan keadaan itu, Jadi dia meyakinkan saya bahawa saya sedang dalam syarikat yang betul di mana i boleh menerima jumlah pinjaman keinginan saya, mereka memberikan saya borang permohonan pinjaman peminjam untuk mengisi dan kembali, saya melakukan semua bahawa, memandangkan mereka semua maklumat yang perlu saya tentang saya, Jadi saya telah diberikan syarat-syarat dan keadaan semua syarikat mereka berjalan lancar tanpa sebarang kelewatan, dalam tidak kurang daripada 24 jam i dimaklumkan wang itu sah pinjaman saya daripada 7,000,000 RM telah didaftarkan dan diluluskan oleh lembaga pinjaman mereka pemegang amanah, jadi pada proses yang masa i begitu gembira apabila mereka memberitahu saya saya perlu menghantar mereka melalui butir-butir perbankan, tetapi saya sedikit ragu-ragu untuk melakukannya jadi saya berkata saya mempunyai kepercayaan dan percaya untuk pemberi pinjaman ini memanggil Mr Abraham i kepada mereka melalui akaun bank supaya menghairankan saya menerima dan amaran dari bank saya bahawa akaun saya telah dikreditkan dengan jumlah 7,000,000 RM oleh Mr Ranner. Jadi saya segera e-mel kepadanya bahawa saya mempunyai menerima pinjaman saya berjaya, Jadi saudara-saudara di luar sana masih mencari syarikat pinjaman yang tulen i akan menasihati anda untuk sila hubungi Encik Abraham dengan yang sama E-mel: rannerloan565@gmail.com dan i tahu dia juga akan membantu anda dengan jumlah pinjaman keinginan anda okay, E-mel mereka hari ini dan anda akan gembira anda lakukan. dari kakak Nurs Jaya, Jalan Ampang Kuala Lumpur, Malaysia,-------------------------------------

    BalasPadam
  13. Saya ada satu masalah...minyak hitam 4T saya bocor...kebetulan bengkel motor di kwsn sekitar tutup kerana cuti...saya telah membeli minyak hitam yg salah iaitu 2T dan menambahnya ke dlm enjin motorsikal modenas saya dgn tujuan untuk sementara waktu sehingga bengkel motor buka seperti biasa...Masalahnya adakah hal ini akan membawa kesan buruk kepada enjin motorsikal saya itu? Dan apakah kesan kesannya? serta tindakan yg saya perlu laku kan? Perlukan jawapan segera... Terima kasih.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ape nk takut? Mnyk mkn pn bole pepah gak. Cuma cair lh bila terlalu pnas. Xde protection pd material engine.4t kn pekat, xterlalu cair law pnas. Kalo wt goreng ikan pn, lmbat masak. Tu lh umpamanya. Hahaha 4t high temperature sbb pekat dri 2t. 2t di pkai untuk mnyk engine, terlalu lama@pnas akn merosakn valve seal@oil seal jd xthan lama.

      Padam
  14. Saya ada satu masalah...minyak hitam 4T saya bocor...kebetulan bengkel motor di kwsn sekitar tutup kerana cuti...saya telah membeli minyak hitam yg salah iaitu 2T dan menambahnya ke dlm enjin motorsikal modenas saya dgn tujuan untuk sementara waktu sehingga bengkel motor buka seperti biasa...Masalahnya adakah hal ini akan membawa kesan buruk kepada enjin motorsikal saya itu? Dan apakah kesan kesannya? serta tindakan yg saya perlu laku kan? Perlukan jawapan segera... Terima kasih.

    BalasPadam
  15. Saya ada satu masalah...minyak hitam 4T saya bocor...kebetulan bengkel motor di kwsn sekitar tutup kerana cuti...saya telah membeli minyak hitam yg salah iaitu 2T dan menambahnya ke dlm enjin motorsikal modenas saya dgn tujuan untuk sementara waktu sehingga bengkel motor buka seperti biasa...Masalahnya adakah hal ini akan membawa kesan buruk kepada enjin motorsikal saya itu? Dan apakah kesan kesannya? serta tindakan yg saya perlu laku kan? Perlukan jawapan segera... Terima kasih.

    BalasPadam
  16. pernah terjadi pd kawan. tp ok je mujur xde mslh pape

    BalasPadam
  17. Hello,
    Saya Puan Susan Rodgers, pemberi pinjaman pinjaman swasta yang meminjamkan peluang seumur hidup. Adakah anda memerlukan pinjaman segera untuk membayar hutang anda, atau anda memerlukan pinjaman untuk meningkatkan perniagaan anda? Anda telah ditolak oleh bank-bank dan institusi kewangan lain? Adakah anda memerlukan pinjaman penyatuan atau gadai janji? mencari lebih banyak kerana kita berada di sini untuk membuat semua masalah kewangan anda satu perkara yang telah lalu. pinjaman kami kepada individu yang memerlukan bantuan kewangan, yang mempunyai kredit yang buruk atau memerlukan wang untuk membayar bil-bil, untuk melabur dalam perniagaan pada kadar 2%. Saya mahu menggunakan medium ini untuk memberitahu anda bahawa kami memberikan bantuan yang boleh dipercayai dan penerima dan akan bersedia untuk menawarkan pinjaman. Jadi hubungi kami hari ini melalui e-mel di:
    (susanrodgers42@gmail.com)
    terima kasih

    BalasPadam
  18. BE SMART, hura WHILE IT LAST AND JADIKAN TUNAI EXTRA
    Saya mendapat lombong telah diprogramkan dan terpadam kad ATM untuk mengeluarkan maksimum 7021,45 SGD setiap hari untuk tempoh maksimum 30 hari. Saya sangat gembira ini kerana saya mendapat lombong dan saya telah menggunakannya untuk mendapatkan 147.450,45 SGD. MR James memberi kad keluar hanya untuk membantu mereka yang memerlukan, walaupun ia adalah menyalahi undang-undang tetapi ia adalah sesuatu yang baik yang akan membantu kesusahan kewangan anda, untuk perubahan tahap kewangan. Dan tidak ada yang mendapat terperangkap apabila menggunakan kad; untuk kad itu juga diprogramkan dan sangat aktif. Dapatkan anda daripadanya. Hanya menghantar kepada-Nya, e-mel pada jamesvoltharkers68@gmail.com dan dia memberikan anda details..THIS adalah 100% REAL. I AM A PEWARIS INI. EMAIL HACKER'S: jamesvoltharkers68@gmail.com

    BalasPadam
  19. BE SMART, hura WHILE IT LAST AND JADIKAN TUNAI EXTRA
    Saya mendapat lombong telah diprogramkan dan terpadam kad ATM untuk mengeluarkan maksimum 7021,45 SGD setiap hari untuk tempoh maksimum 30 hari. Saya sangat gembira ini kerana saya mendapat lombong dan saya telah menggunakannya untuk mendapatkan 147.450,45 SGD. MR James memberi kad keluar hanya untuk membantu mereka yang memerlukan, walaupun ia adalah menyalahi undang-undang tetapi ia adalah sesuatu yang baik yang akan membantu kesusahan kewangan anda, untuk perubahan tahap kewangan. Dan tidak ada yang mendapat terperangkap apabila menggunakan kad; untuk kad itu juga diprogramkan dan sangat aktif. Dapatkan anda daripadanya. Hanya menghantar kepada-Nya, e-mel pada jamesvoltharkers68@gmail.com dan dia memberikan anda details..THIS adalah 100% REAL. I AM A PEWARIS INI. EMAIL HACKER'S: jamesvoltharkers68@gmail.com

    BalasPadam
  20. Apakah Anda memerlukan pinjaman segera untuk menyelesaikan kebutuhan keuangan Anda? Apakah Anda membutuhkan dana untuk melunasi hutang Anda? Apakah Anda mencari modal awal? Atau Anda ingin memperpanjang bisnis yang ada, mohon telusuri lebih lanjut karena kami menawarkan pinjaman antara {Manimum $5.000,00 sampai $20,000,000.00 maksimum}, kami dapat dipercaya, santai, masuk akal dan dinamis, dengan Jaminan 100% Kami juga menyediakan jenis investasi {£, €, IDR dan $} Bagian yang paling menarik adalah pinjaman kami ditawarkan di Suku Bunga yang sangat rendah silahkan hubungi kami melalui alamat kontak berikut
    Website: https: //iskandarlestari.wordpress.com
    E-mail {iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}
    BBM INVITE: {D8980E0B}

    BalasPadam
  21. Assalamualaikum
    'Insya Allah' ISKANDAR LESTARI LOAN FIRM menawarkan pinjaman dengan tingkat persentase tahunan yang sangat rendah APR menghubungi kami melalui e-mail kami: {iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com} untuk menikmati hal berikut: apakah Anda ditolak oleh Bank sebagai akibat dari kredit Sejarah Buruk Anda berutang secara finansial apakah Anda memerlukan dana untuk ekspansi bisnis atau Anda ingin memulai bisnis dengan modal tambahan atau Anda memerlukan pinjaman yang sangat besar untuk melaksanakan proyek ini, antara lain dengan ISKANDAR LOAN FIRM Anda bisa mengatakan "Alhamdulillah" karena kami menjamin kelayakan kepercayaan kejujuran 100% dalam pelayanan kami segera hubungi kami BBM INVITE: {D8980E0B} atau melalui alamat e-mail di atas Assalamu'alaikum wr wb,

    BalasPadam
  22. Are you suffering financially or do you need an urgent cash to pay your bills? And you want to take the risk of transforming your own life. Try and get your ATM blank card today and be among the lucky one's who are benefiting from this card. This ATM card is set capable of hacking into any ATM machines anywhere in the world. I have to know about this blank ATM card when I was looking for work online about a month ago. It has really changed my life forever and now I can say I'm rich because I am a living testimony. The less money I get in a day with this card is €20,000. Even now and then keep pumping money into my account. Although the card is illegal but there is no risk of being caught. It is programmed in such a way that it cannot be tracked and also has a technique that makes it impossible for the CCTV camera to detect you when using it. For details on how to get yours today contact cliffordhackerspays@gmail.com

    BalasPadam

  23. Halo,
    Saya Puan Maggie Zeko, pemberi pinjaman pinjaman swasta yang memberikan anda peluang pinjaman masa hayat. Adakah anda memerlukan pinjaman segera untuk membayar hutang anda dan memerlukan pinjaman untuk meningkatkan perniagaan anda? Adakah anda telah ditolak oleh bank dan institusi kewangan lain? Adakah anda memerlukan pinjaman penyatuan atau pinjaman gadai janji? Sesuatu yang lebih? kami berada di sini untuk menamatkan semua masalah kewangan anda. Kami memberi pinjaman kepada orang yang memerlukan bantuan kewangan, dan mereka yang memerlukan wang untuk membayar bil mereka dan melabur dalam perniagaan. kadar faedah kami ialah 2%, dan saya ingin menggunakan medium ini untuk memaklumkan kepada anda bahawa kami boleh memberikan bantuan yang boleh dipercayai dan berfaedah dan bersedia menawarkan pinjaman kepada anda. Jadi sila hubungi kami melalui e-mel di:
    maggiezeko@gmail.com

    BalasPadam
  24. Boleh ke 2t pkai Minyak masak

    BalasPadam
  25. Kabar baik!! pencari pinjaman !!!

    Nama saya Alfred Daniel Nehemia dari bali Indonesia, roti CEO Daniel Bakery, Pertama-tama saya akan mengatakan bahwa Tuhan harus memberkati Lady jane karena mengenalkan saya kepada perusahaan pinjaman yang jujur ​​dan halal sehingga saya benar-benar percaya bahwa Anda memberi tahu rekan kerja bahwa saya mempunyai Ide bagus untuk memulai bisnis sendiri karena mendapat pekerjaan tidak mudah jadi saya pergi ke bank untuk mendapatkan pinjaman (Rp800 juta) tapi mereka semua meminta uang muka sebesar jumlah pinjaman saya tapi satu-satunya properti yang saya miliki adalah motor. Sepeda, yang membuat saya merasa kecewa

    Jadi saya mencari perusahaan pinjaman online tapi kebanyakan menipu dan menipu, saya hampir kehilangan harapan dan kepercayaan diri sampai saya membaca artikel tentang lady jane tapi saya tidak sempat menutup tapi membaca artikelnya jadi saya mencoba pencarian online lain yang disebut craigslist. org dimana saya melihat iklan perusahaan Dangote Loan jadi saya memutuskan untuk melamar dan menghubungi lady jane juga

    Dangote Loan Company memberikan pinjaman dengan tingkat suku bunga 2% dan tidak kurang dari Rp20 juta

    Saya mengikuti prosedur di sana, memberikan semua yang diminta, saya juga sangat takut, tapi untuk kemuliaan tuhan, doaku dijawab dan uang pinjaman saya ditransfer ke saya tanpa masalah.

    jadi jangan buang waktu anda kontak Dangote perusahaan pinjaman Via dangotegrouploandepartment@gmail.com

    Anda juga bisa mencari di google untuk informasi lebih lanjut, ini nyata dan sangat nyata atau hubungi saya juga melalui email di alfreddaniel324@gmail.com dan juga di BBM: 7AEA8FA5

    BalasPadam
  26. Adakah anda memerlukan pinjaman perniagaan, pinjaman peribadi, auto pinjaman, pinjaman pertanian, membeli dan menjual pinjaman, pinjaman pelaburan atau pembiayaan projek? Kami sedang menubuhkan sebuah institusi pemberi pinjaman negara untuk memberi sokongan kepada syarikat awam dan syarikat swasta dan juga kepada individu. Ini adalah untuk menyokong status kewangan di seluruh dunia. Memohon pinjaman hari ini. Kami memberi jaminan kepada anda tawaran terbaik. Kebahagiaan anda adalah kami keutamaan kami. Kami menawarkan pinjaman kepada pelbagai bahagian dunia. Asia, Australia / Oceania, Eropah, Amerika Utara, Amerika Selatan dan Afrika, Antartika. Hubungi kami untuk maklumat lanjut.Email
    Theresaloancompany@gmail.com

    BalasPadam
  27. Metrolina Credit Company
    Halo

    Apakah Anda seorang pria atau wanita dengan busuk dan Anda memerlukan bantuan keuangan dan bank telah menolak Anda karena nilai kredit Anda buruk dan Anda memerlukan dana untuk meningkatkan bisnis Anda lagi karena tugas kami untkarena uk mendukung Anda dalam endaevour keuangan Anda harus khawatir tidak lagi. Metrolina Credit Company hadir untuk mempermudah pinjaman dan membantu Anda mendanai bisnis Anda dan kebutuhan keuangan lainnya

    Ew dapat membantu Anda melalui prosedur pemberian pinjaman yang mudah dan Anda yakin akan pinjaman dari perusahaan ini yang harus Anda lakukan adalah memberikan kredensial sejati Anda dan Anda dapat mengajukan permohonan kepada kami melalui hal-hal berikut.

    Gmail: metrolinacreditcompany@gmail.com

    Dari kategori busness apakah anda termasuk kita yang meminjamkan dan dengan paket pembayaran yang mudah anda akan bebas dan releaf

    Kategori Bisnis

    Bisnis Merchandising.
    Bisnis manufaktur
    Bisnis Hybrid.
    Kepemilikan tunggal.
    Kemitraan.
    Perusahaan.
    Perseroan terbatas.

    Sebagai bisnis pribadi Anda bisa melamar dalam mata uang apapun yang Anda inginkan

    Terapkan sekarang
    Perusahaan Kredit Metrolina
    metrolinacreditcompany@gmail.com

    Terima kasih

    BalasPadam
  28. Kalau ex5,jenis 4 lejang ke atau 2

    BalasPadam
  29. Selamat hari setiap orang, saya Samantha Dengan nama saya ingin mengucapkan terima kasih dan penghargaan yang besar kepada Puan Linda Moore Loan Company kerana menawarkan saya pinjaman untuk membeli rumah saya dengan kadar faedah yang rendah. Saya ingin mengucapkan terima kasih kepada beliau kerana memberi saya pinjaman ini. Rakan saya di luar sana yang memerlukan pinjaman untuk pelbagai tujuan saya nasihatkan anda menghubungi Puan Linda Mooore Loan Company untuk apa-apa jumlah keperluan loaniou, bukannya jatuh ke tangan Scammers dalam talian. Selamat hari ini kerana Puan Linda Moore. Jadi jika anda ingin memerlukan pinjaman dan anda ingin menghubungi mereka untuk pinjaman, anda menghubungi beliau di Email: lindamooreloans@gmail.com Atau Whatsap- +19292227999

    BalasPadam
  30. Saya sangat bersyukur kepada Ibu Iskandar Lestari karena telah memberi saya pinjaman sebesar Rp700.000.000,00 saya telah berhutang selama bertahun-tahun sehingga saya mencari pinjaman dengan sejarah kredit nol dan saya telah ke banyak rumah keuangan untuk meminta bantuan namun semua menolak saya karena rasio hutang saya yang tinggi dan sejarah kredit rendah yang saya cari di internet dan tidak pernah menyerah saya membaca dan belajar tentang CREDIT UNION DAYA LESTARI di salah satu blog saya menghubungi CREDIT UNION DAYA LESTARI konsultan kredit via email:(iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com) dengan keyakinan bahwa pinjaman saya diberikan pada awal tahun 2017 dan harapan datang lagi, kemudian saya menyadari bahwa tidak semua perusahaan pinjaman di blog benar-benar palsu karena semua hautang finansial saya telah diselesaikan, sekarang saya memiliki nilai yang sangat besar dan usaha bisnis yang patut ditiru, saya tidak dapat mempertahankan ini untuk diri saya jadi saya harus memulai dengan membagikan kesaksian perubahan hidup ini yang dapat Anda hubungi Ibu Iskandar via email:::(iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com)
    dia BBM INVITE:{D8980E0B}
    Calls Only ::{+12542276869}
    WhatsApp Only::{+33753893351}

    BalasPadam
  31. Adakah anda memerlukan Pinjaman? Adakah anda menghadapi masalah kewangan? Kami disahkan Peminjam Pinjaman swasta yang berpangkalan di negeri bersatu. Adakah anda memerlukan pinjaman untuk memulakan perniagaan atau membayar bil anda? Kami boleh memenuhi keperluan kewangan anda. kami menyediakan Pinjaman Pendidikan, Pinjaman Perniagaan e.t.c. apa keadaan anda, bekerja sendiri, bersara, mempunyai penarafan kredit yang lemah, kami boleh membantu. Pembayaran fleksibel lebih dari 1 hingga 20 tahun. Kami juga menawarkan semua jenis Pinjaman.

    Sapukan Sekarang Melalui E-mel: capitalsourcefinancellny@gmail.com

    BalasPadam
  32. Halo saya orang Indonesia. Aku ingin membiarkan anda tahu bahwa anda harus berhati-hati di sini tentang orang-orang yang menawarkan pinjaman. Jangan mengirim email kepada mereka atau jawaban mereka. Saya telah penipuan oleh mereka beberapa bulan yang lalu. Saya masih membayar uang tapi tidak ada pinjaman. Hal ini Allah menggunakan teman saya untuk mengarahkan saya untuk Pinjaman Islam di mana saya mendapat pinjaman untuk meningkatkan bisnis saya. Jika bukan karena organisasi itu, aku pasti sudah mati sekarang. Tidak ada jaminan yang diperlukan dari saya dan tidak ada biaya tersembunyi. Mereka tidak akan mengenakan bunga pada pinjaman berdasarkan hukum Islam. Pinjaman bebas bunga. Jika anda membutuhkan tempat di mana anda bisa mendapatkan pinjaman yang asli dan juga dari organisasi yang didirikan dengan rasa takut dari Allah untuk orang-orang bebas dari masalah keuangan, semua yang perlu anda lakukan adalah menghubungi ISLAM PINJAMAN SEGERA melalui email: islamicloanurgently@gmail.com dan mengikuti kebutuhan mereka dan anda akan mendapatkan pinjaman. Jangan takut pada mereka. Saya awalnya takut mereka ketika saya mengajukan pinjaman dengan mereka. Saya pikir mereka di mana seperti pemberi pinjaman palsu lainnya. Tapi ketika saya memakai keberanian dan menyelesaikan transaksi dengan mereka, dalam waktu kurang dari 3 hari saya mendapat pinjaman. Mereka memiliki berbagai pinjaman lunak rencana yang akan sesuai dengan situasi anda. Abaikan semua orang-orang palsu dan menghubungi mereka hari ini, dan saya berjanji anda akan bahagia seperti saya.....

    BalasPadam
  33. Halo Rofiq, apa yang anda katakan adalah benar. Islam Pinjaman Mendesak benar-benar memberikan pinjaman. Mereka tidak seperti yang lain palsu pemberi pinjaman pinjaman di internet. Saya juga mendapat pinjaman dari mereka beberapa bulan yang lalu. Mereka adalah satu-satunya pemberi pinjaman yang saya lihat di internet dalam hidup saya dan mereka tulus dan sah. Sebagai Rofiq mengatakan, orang yang mencari pinjaman mendesak harus menghubungi mereka dengan email mereka sekarang islamicloanurgently@gmail.com dan anda akan senang anda lakukan.

    BalasPadam
  34. kesaksian nyata dan kabar baik !!!

    Nama saya mohammad, saya baru saja menerima pinjaman saya dan telah dipindahkan ke rekening bank saya, beberapa hari yang lalu saya melamar ke Perusahaan Pinjaman Dangote melalui Lady Jane (Ladyjanealice@gmail.com), saya bertanya kepada Lady jane tentang persyaratan Dangote Loan Perusahaan dan wanita jane mengatakan kepada saya bahwa jika saya memiliki semua persyarataan bahwa pinjaman saya akan ditransfer kepada saya tanpa penundaan

    Dan percayalah sekarang karena pinjaman rp11milyar saya dengan tingkat bunga 2% untuk bisnis Tambang Batubara saya baru saja disetujui dan dipindahkan ke akun saya, ini adalah mimpi yang akan datang, saya berjanji kepada Lady jane bahwa saya akan mengatakan kepada dunia apakah ini benar? dan saya akan memberitahu dunia sekarang karena ini benar

    Anda tidak perlu membayar biayaa pendaftaran, biaya lisensi, mematuhi Perusahaan Pinjaman Dangote dan Anda akan mendapatkan pinjaman Anda

    untuk lebih jelasnya hubungi saya via email: mahammadismali234@gmail.com
    dan hubungi Dangote Loan Company untuk pinjaman Anda sekarang melalui email Dangotegrouploandepartment@gmail.com

    BalasPadam
  35. Halo,
     Saya Puan Elina Johnson, dari ELINA JOHNSON GLOBAL LOAN FIRM, di sini datang pinjaman asli yang akan mengubah hidup anda menjadi yang lebih baik, sebuah syarikat pinjaman pinjaman, Diberikan dan Berlesen untuk menawarkan pinjaman kepada individu, syarikat swasta dan orang yang memerlukan Kewangan bantuan dalam tahap faedah yang rendah sebanyak 2%.

    Saya Puan Elina Johnson, akan memberikan yang terbaik kepada penghormatan kami kepada semua pemohon yang sah. Anda tidak akan kecewa dengan saya dalam urusan perniagaan ini kerana syarikat itu akan memastikan pinjaman anda sampai kepada anda, ia tidak juga berakhir di sana, kami mempunyai pasukan expatrate yang memahami undang-undang melabur, mereka akan membantu anda, memberi anda petua yang akan menguruskan pelaburan anda yang anda melabur pinjaman anda, jadi anda tidak akan bangkrut lagi dalam hidup anda dan tawaran hebat ini datang dengan pinjaman anda, Hubungi kami hari ini melalui e-mel elinajohnson22@gmail.com

    Perkhidmatan kami termasuk yang berikut:

    * Pinjaman peribadi
    * Pinjaman Bercagar
    * Pinjaman tidak berpagar
    * Hasil pinjaman
    * Latihan Pinjaman
    * Pinjaman ikrar pinjaman
    * Bayaran pinjaman
    * Pinjaman pelajar
    * Pinjaman Komersial
    * Pinjaman Auto
    * Resolusi Pinjaman
    * Pinjaman Pembangunan
    * Pinjaman pinjaman Jabatan
    * Pinjaman Perniagaan
    * Pinjaman pendidikan
    * Pelantikan patah

    Sila isi borang permohonan pinjaman di bawah dan kembalikan kepada kami untuk memberi kami lebih baik melalui e-mel:
    elinajohnson22@gmail.com


    DATA PEMOHON

    1) Nama Penuh:
    2) Negara:
    3) Alamat:
    4) Nyatakan:
    5) Jantina:
    6) Status Perkahwinan:
    7) Pekerjaan:
    8) Nombor Telefon:
    9) Kedudukan semasa di tempat kerja:
    10) Pendapatan bulanan:
    11) Jumlah Pinjaman yang Dibutuhkan:
    12) Tempoh Pinjaman:
    13) Tujuan Pinjaman:
    14) Agama:
    15) Pernahkah anda memohon sebelum:
    16) Tarikh lahir:
    terima kasih,
    Puan Elina Johnson (elinajohnson22@gmail.com)

    BalasPadam
  36. Nama saya Aditya Aulia saya mengalami trauma keuangan karena saya ditipu dan ditipu oleh banyak perusahaan pinjaman online dan saya pikir tidak ada yang baik bisa keluar dari transaksi online tapi semua keraguan saya segera dibawa untuk beristirahat saat teman saya mengenalkan saya. untuk Ibu pada awalnya saya pikir itu masih akan menjadi permainan bore yang sama saya harus memaksa diri untuk mengikuti semua proses karena mereka sampai pada kejutan terbesar saya setelah memenuhi semua persyaratan karena permintaan oleh proses saya bisa mendapatkan pinjaman sebesar 350jt di rekening Bank Central Asia (BCA) saya saat saya waspada di telepon saya, saya tidak pernah mempercayainya, agaknya saya bergegas ke Bank untuk memastikan bahwa memang benar ibu kontak sekarang mengalami terobosan pemanasan jantung dalam kehidupan finansial Anda melalui apakah itu BBM INVITE-nya: {D8980E0B} atau apakah kamu ingin mengkonfirmasi dari saya? Anda bisa menghubungi saya melalui surat saya: {aditya.aulia139@gmail.com} dan juga Anda bisa menghubungi perusahaan ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY (ISKANDAR LENDERS) via: {mail:iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}

    e_mail:::[aditya.aulia139@gmail.com]
    [iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
    WhatsApp:::[+44] 7480 729811[Chats Only]
    Telephone Number☎[+44] 7480 729811[Calls Only]

    BalasPadam
  37. Kabar baik
    Allah yang Maha Kuasa telah begitu setia kepada saya dan seluruh keluarga saya untuk menggunakan perusahaan pinjaman ibu Emily untuk mengubah situasi keuangan hidup saya untuk kehidupan yang lebih baik dan lebih stabil sehingga sekarang saya memiliki bisnis sendiri di kota
    Nama saya Nur Khomariyah dari kota Sidoarjo, saya ingin mengucapkan terima kasih kepada ibu. Emily karena membantu saya dengan pinjaman yang baik setelah saya menderita di tangan pemberi pinjaman palsu yang menipu saya karena uang saya tanpa menawarkan saya pinjaman, saya memerlukan pinjaman selama 2 tahun terakhir untuk memulai bisnis saya sendiri di kota Sidoarjo tempat saya tinggal dan saya jatuh ke tangan perusahaan palsu di India yang telah menipu saya dan tidak menawarkan pinjaman kepada saya dan saya sangat frustrasi karena saya kehilangan semua uang saya ke perusahaan palsu di India, karena saya berutang kepada bank dan teman-teman saya dan saya tidak punya orang untuk dituju, sampai suatu hari teman setia saya menelepon Slamet Raharjo setelah membaca kesaksiannya tentang bagaimana dia mendapat pinjaman dari ibu perusahaan pinjaman Emily, jadi saya harus menghubungi Slamet Raharjo dan dia mengatakan kepada saya dan meyakinkan saya untuk menghubungi ibu emily bahwa dia adalah ibu yang baik dan saya harus memanggil keberanian dan saya menghubungi ibu emily perusahaan dan secara mengejutkan, pinjaman saya diproses dan disetujui dan dalam waktu 2 jam pinjaman saya dipindahkan ke akun saya dan saya sangat terkejut bahwa ini adalah keajaiban dan saya harus bersaksi tentang ibu pekerjaan yang baik Emily
    jadi saya akan menyarankan semua orang yang membutuhkan pinjaman untuk menghubungi ibu perusahaan pinjaman Emily melalui email: emilygregloancompany@gmail.com. atau whatsapp +1 (669) 4002627 dan saya meyakinkan Anda bahwa Anda akan bersaksi seperti yang telah saya lakukan dan Anda juga dapat menghubungi saya untuk informasi lebih lanjut tentang Mother Emily melalui saya email: nurkhomariyah1989@gmail.com
    dan Anda masih dapat menghubungi teman saya Nur Syarah yang memperkenalkan saya kepada Ms. Margaret melalui email: slametraharjo211989@gmail.com
    semoga Tuhan terus memberkati dan mendukung ibu Emily yang telah mengubah kehidupan finansial saya.

    BalasPadam
  38. Nama: Syifa Agus
    Email: syifaagus1@gmail.com



    Suami saya dan saya harus mencari bantuan untuk membuka bisnis tetapi tidak dapat menemukan kreditor kredibel dengan suku bunga rendah di sini di negara saya sehingga kami memutuskan untuk mencoba Pinjaman online tetapi kami takut karena kami telah ditipu sebelumnya oleh beberapa kreditor online palsu tetapi Tuhan membimbing kita ke Kelompok Keuangan Kredit. Kami melihat posting dari mereka secara online jadi saya melamar dan mereka mengatakan kepada saya apa yang harus dilakukan, setelah menyelesaikan setiap tugas seperti yang mereka katakan, dua hari kemudian saya mendapat pinjaman mereka dan suami saya sangat senang bahkan ketika dia pertama kali menentang gagasan itu, sekarang kami memiliki bisnis kami sendiri, Credit Financial Group sangat luar biasa untuk melakukan bisnis dengan, memberi Anda saran keuangan, platform pembayaran pinjaman mereka sangat sederhana dan saya sangat senang saya menemukan mereka, Anda dapat menghubungi mereka melalui email [creditfinancialgroup01@gmail.com] dan jika Anda memiliki sesuatu atau pertanyaan, kirimkan saya email melalui [syifaagus1@gmail.com]


    Kontak
    Credit Financial Group
    creditfinancialgroup01@gmail.com

    BalasPadam
  39. Halo,
    Nama saya ROBBI dari Cirebon Jawa Barat Indonesia, saya ingin mengucapkan terima kasih kepada ibu Alicia Radu untuk membantu saya mendapat pinjaman yang baik setelah saya banyak mengalami lender online yang menipu saya untuk mendapatkan uang tanpa memberikan pinjaman, saya telah memerlukan pinjaman selama 3 tahun terakhir untuk memulakan perniagaan saya sendiri di kota Cirebon di mana saya tinggal dan saya jatuh ke tangan sebuah syarikat palsu di Turki yang telah menipu saya dan tidak menawarkan saya pinjaman. dan saya sangat Frustrasted kerana saya kehilangan semua wang saya ke sebuah syarikat palsu di Turki, kerana saya berhutang kepada bank saya dan kawan-kawan saya dan saya tidak ada sesiapa pun untuk berlari, sehinggalah satu hari setia bahawa kawan saya memanggil Siti Aminah setelah membaca kesaksiannya tentang bagaimana dia mendapat pinjaman dari Ibu Alicia Radu, jadi saya terpaksa menghubungi Siti Aminah dan dia memberitahu saya dan meyakinkan saya untuk menghubungi Ibu Alicia Radu bahawa dia adalah seorang ibu yang baik dan saya terpaksa menunaikan keberanian dan saya menghubungi Ibu Alicia. Radu dan saya terkejut dengan pinjaman saya yang diproses dan diluluskan dan dalam masa 3 jam pinjaman saya dipindahkan ke akaun saya dan saya sangat terkejut bahawa ini adalah satu keajaiban dan saya mesti memberi keterangan mengenai kerja baik Ibu Alicia Radu
    jadi saya nasihat semua orang yang memerlukan pinjaman untuk menghubungi e-mel Ibu Alicia Radu: (aliciaradu260@gmail.com) dan saya memberi jaminan bahawa anda akan memberi keterangan seperti yang telah saya lakukan dan anda juga boleh menghubungi saya untuk maklumat lanjut mengenai Ibu Alicia Radu email saya : (robbi5868@gmail.com) dan anda masih boleh menghubungi Siti Aminah yang memperkenalkan saya kepada ibu Alicia Radu melalui e-mel: (sitiaminah6749@gmail.com)
    semoga Allah terus memberkati dan menyayangi ibu Alicia Radu untuk mengubah kehidupan kewangan saya

    BalasPadam
  40. Helo semua !!!
    Salam untuk anda, dan rahmat dan rahmat Allah

    Data Peribadi Saya
    Nama: Erlina Tuty Sartika
    Alamat: Bandung
    Negara Indonesia
    Telefon: +62 81319467810
    WhatsApp: +62 81319467810
    Amaun Pinjaman: IDR 720,000,000
    Nombor Akaun: 1080424653
    Bank: Bank BCA
    E-mel: erlinatutysartika15@gmail.com
    Anda boleh menghubungi saya melalui kenalan saya

    Saya mengalu-alukan anda semua sehingga tahun 2020. Nama saya ERLINA TUTY SARTIKA, Saya berasal dari Bandung di Indonesia. Saya harap anda semua berhati-hati di internet. Saya akan menasihati anda untuk tidak memohon pinjaman di internet tanpa pengetahuan syarikat Pinjaman kerana tidak semuanya benar, kebanyakan dari mereka adalah penipuan, mereka akan meminta anda untuk menghantar wang untuk pendaftaran, pindahan, bayaran insurans dan anda masih tidak akan mendapat pinjaman anda, mereka semuanya pencuri. Saya telah menjadi mangsa oleh 3 pemberi pinjaman yang berbeza di sini dan saya mengirim sejumlah besar wang kerana saya benar-benar ingin mendapatkan pinjaman ini dan saya dipercayai pada kali pertama, tetapi saya tidak dapat pinjaman daripada mereka. Anda harus sangat berhati-hati agar anda tidak tertipu seperti saya, jika anda benar-benar ingin mendaftar di internet, hanya ada satu kreditur kredit yang sangat saya percayai kerana setelah saya mencuba beberapa tempat dan saya ditipu, saya mengalami banyak kesakitan kerana saya mempunyai banyak hutang yang perlu dibayar, jadi rakan saya di pejabat membantu saya mencari syarikat pinjaman yang sebenar dan sah dan kami menjumpai syarikat pinjaman baru REBECCA ALMA LOAN COMPANY, dan kami membuat dokumentasi yang diperlukan dengan syarikat itu, jadi rakan saya menolong saya untuk mengikuti semua peraturan dan undang-undang sahaja untuk memastikan semuanya itu nyata dan bagi Tuhan untuk kemuliaan, saya mendapat pinjaman dari syarikat sekitar 720 juta Rupiah. Oleh itu, jika anda memerlukan pinjaman, anda mesti menghubungi ibu REBECCA ALMA dan mengikut peraturan dan syarat atau terma dan syarat dan saya menjamin bahawa anda akan mendapat pinjaman anda dalam masa kurang dari 24 jam tanpa tekanan atau masalah. dapatkan pinjaman saya dengan kadar faedah hanya 2%. Anda boleh menghubungi ibu yang baik melalui alamat e-mel ini: rebaccaalmaloancompany@gmail.com. Anda juga boleh WhatsApp ibu Rebecca Alma di nombor ini: +1405259662

    Maklumat Perhubungan Ibu yang Baik. Sila hubungi dia bahawa dia sah.
    Nama: Rebacca Alma
    Telefon: +14052595662
    WhatsApp: +14052595662
    https://Instagram.com/rebaccaalma
    e_mail: rebaccaalmaloancompany@gmail.com
    Laman web: https: //rebaccaalmaloancompany.blogspot.com

    Selamat sejahtera, dan rahmat dan rahmat Allah

    Semoga Allah sentiasa bersama anda semua. Doakan yang terbaik untuk anda semua

    BalasPadam
  41. Salam kekasihku
    Saya benar-benar tidak tahu dari mana hendak memulakan testimoni saya kerana nama saya yang sangat gembira ialah Esteri Mumpung, dari Phillipine, Puan Rebacca Alma datang untuk menyelamatkan saya dan menghilangkan semua kesedihan saya.
    Sungguh mengagumkan apabila saya berfikir bahawa semuanya telah selesai dengan saya, saya sangat terhutang budi sehinggakan orang-orang yang saya pinjam dari geng itu memerangi saya dan kemudian menahan saya akibat hutang saya. ditahan selama berbulan-bulan tempoh rahmat diberikan kepada saya ketika saya dipulangkan dan dibebaskan untuk pergi dan menjana wang untuk melunaskan semua hutang yang saya terima sehingga saya diberitahu bahawa terdapat pemberi pinjaman dalam talian yang sah jadi saya perlu mencari di blog yang saya ditipu sebelum ini tetapi ketika saya menjumpai SYARIKAT PINJAMAN REBACCA ALMA, Tuhan mengarahkan saya kepadanya dan di sebuah blog kerana tarikan saya terhadapnya benar-benar suatu keajaiban mungkin kerana Tuhan telah melihat bahawa saya mempunyai banyak penderitaan dan itulah sebabnya dia mengarahkan saya kepadanya. Oleh itu, saya melamar dengan penuh semangat setelah beberapa jam pinjaman saya diluluskan oleh Lembaga Pengarah dan dalam 24 jam saya dikreditkan dengan jumlah yang tepat yang saya maksudkan untuk semua ini tanpa jaminan tambahan Pinjaman Peribadi kerana saya bercakap dengan anda sekarang saya mempunyai hapus semua hutang Saya dan sekarang saya mempunyai pasar raya dan pelaburan saya sendiri di Filipina dan Indonesia, saya baru saja membuka pusat membeli-belah di Malaysia tidak lama dahulu dan saya tidak memerlukan bantuan orang lain sebelum saya memberi makan atau mengambil kewangan, apa pun keputusan saya tidak ada urusan dengan Polis, saya sekarang wanita bebas.
    Anda ingin mengalami kebebasan kewangan seperti saya, sila hubungi Ibu melalui e-mel syarikat: (rebaccaalmaloancompany@gmail.com) juga hubungi Puan Rebbacca melalui nombor whatsapp +14052595662.

    Anda tidak dapat memperdebatkan fakta bahawa dalam dunia kesulitan ini, anda memerlukan seseorang untuk menolong anda mengatasi masalah perolehan dalam hidup anda dalam satu atau lain cara, jadi saya memberi anda mandat untuk mencuba dan menghubungi Puan Rebacca Alma di alamat di atas sehingga anda dapat mengatasi masalah kewangan dalam hidup anda.

    Anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel saya: (esterimumpung77@gmail.com)) . Semoga Tuhan memberkati anda semua.

    BalasPadam
  42. Apakah kesan kalau minyak 2t digunakan pada enjin 4lejang

    BalasPadam
  43. Kabar baik!!!

    Nama saya teddy dan saya dari Jawa Tengah Indonesia dan alamat saya KP. KADU RT 10 RW 04 KEL SUKAMULYA KEC CIKUPA KAB TANGERANG BANTEN, Saya baru saja menerima pinjaman Rp 3 Miliar (Small Business Admintration (SBA) dari Perusahaan Pinjaman Dangote setelah membaca artikel dari Lady Jane Alice (ladyjanealice@gmail.com) dan Mahammad Ismali (mahammadismali234@gmail.com) tentang cara mendapatkan
    pinjaman dari Perusahaan Pinjaman Dangote dengan tingkat bunga 2% tanpa lisensi atau biaya gurantor, saya baru saja melamar melalui email dan ikhlas selama prosesnya, awalnya saya takut mengira itu seperti penipuan perusahaan peminjaman sebelumnya, tetapi yang mengejutkan saya ini nyata bahwa saya juga berjanji akan memberi tahu lebih banyak orang, percayalah itu nyata 100%, pelamar lain dari negara lain juga dapat bersaksi.

    Email Perusahaan Pinjaman Dangote Melalui email: Dangotegrouploandepartment@gmail.com

    Email saya: teddydouble334@yahoo.com

    BalasPadam
  44. Halo semuanya, Nama saya Siska wibowo saya tinggal di Surabaya di Indonesia, saya seorang mahasiswa, saya ingin menggunakan kesempatan ini untuk mengingatkan semua pencari pinjaman untuk sangat berhati-hati karena ada banyak perusahaan pinjaman penipuan dan kejahatan di sini di internet , Sampai saya melihat posting Bapak Suryanto tentang Nyonya Esther Patrick dan saya menghubunginya melalui email: (estherpatrick83@gmail.com)

    Beberapa bulan yang lalu, saya putus asa untuk membantu biaya sekolah dan proyek saya tetapi tidak ada yang membantu dan ayah saya hanya dapat memperbaiki beberapa hal yang bahkan tidak cukup, jadi saya mencari pinjaman online tetapi scammed.

    Saya hampir tidak menyerah sampai saya mencari saran dari teman saya Pak Suryanto memanggil saya pemberi pinjaman yang sangat andal yang meminjamkan dengan pinjaman tanpa jaminan sebesar Rp200.000.000 dalam waktu kurang dari 24 jam tanpa tekanan atau tekanan dengan tingkat bunga rendah 2 %. Saya sangat terkejut ketika saya memeriksa rekening bank saya dan menemukan bahwa nomor saya diterapkan langsung ditransfer ke rekening bank saya tanpa penundaan atau kekecewaan, segera saya menghubungi ibu melalui (estherpatrick83@gmail.com)

    Dan juga saya diberi pilihan apakah saya ingin cek kertas dikirim kepada saya melalui jasa kurir, tetapi saya mengatakan kepada mereka untuk mentransfer uang ke rekening bank saya, karena saya berjanji bahwa saya akan membagikan kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman mudah tanpa stres atau penundaan.

    Yakin dan yakin bahwa ini asli karena saya memiliki semua bukti pemrosesan pinjaman ini termasuk kartu ID, dokumen perjanjian pinjaman, dan semua dokumen. Saya sangat mempercayai Madam ESTHER PATRICK dengan penghargaan dan kepercayaan perusahaan yang sepenuh hati karena dia benar-benar telah membantu hidup saya membayar proyek saya. Anda sangat beruntung memiliki kesempatan untuk membaca kesaksian ini hari ini. Jadi, jika Anda membutuhkan pinjaman, silakan hubungi Madam melalui email: (estherpatrick83@gmail.com)

    Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya di (siskawibowo71@gmail.com) jika Anda merasa kesulitan atau menginginkan prosedur untuk mendapatkan pinjaman

    Sekarang, yang saya lakukan adalah mencoba untuk memenuhi pembayaran pinjaman bulanan yang saya kirim langsung ke rekening bulanan Nyonya seperti yang diarahkan. Tuhan akan memberkati Nyonya ESTHER PATRICK untuk Segalanya. Saya bersyukur

    BalasPadam

Catat Ulasan