Tutorial 27 : Bagaimana Padam Akaun Facebook anda!


Proses penghapusan sebenarnya sangat mudah, tetapi ia perlu sangat teliti dan ia akan mengambil masa 14 hari untuk menjadi rasmi. Jika anda bersedia untuk mengucapkan selamat tinggal ke akaun Facebook anda, hanya ikut langkah ini:

1. Fikirkan apa-apa dan semua laman web yang anda log masuk ke menggunakan Facebook menyambung. Ini bermakna mana-mana laman web yang tidak Facebook sendiri tetapi membolehkan anda log masuk menggunakan nama pengguna dan kata laluan yang sama seperti yang anda lakukan untuk Facebook. Sebaik sahaja anda tahu setiap satu laman web dalam senarai ini, pergi kepada setiap seorang daripada mereka dan menutup akaun anda. Jika anda log masuk ke mana-mana laman-laman dalam tempoh pembatalan (yang berlangsung selama dua minggu) akaun anda akan serta-merta dihidupkan semula dan anda akan perlu untuk memulakan semula. Anda sentiasa boleh mencipta akaun kemudian.

2. Melawat
Page Pemotongan Akaun Facebook. Jika anda diminta untuk log masuk, teruskan dan berbuat demikian. Apabila anda melihat halaman yang dipanggil "Delete My Account" dengan dua butang, klik satu yang dilabel "Submit."


3. Seterusnya anda akan ditanya "Anda akan secara kekal memadam akaun anda. Adakah anda pasti?" Jika anda, masukkan kata laluan anda dan teks yang digambarkan dalam imej pada halaman. Apabila siap, klik "Okay."

4. Selepas anda mengesahkan, tidak melakukan apa-apa-benar-benar, tidak melakukan apa-apa. Ia akan mengambil masa 14 hari untuk menghapuskan akaun untuk benar-benar mengambil, jika anda log masuk semula ke dalam akaun anda bila-bila masa dalam tempoh dua minggu akan datang. Setelah dua minggu telah berlalu tanpa apa-apa login dalam apa-apa cara, bentuk atau bentuk, akaun anda akan pergi untuk selama-lamanya.

Juga pastikan untuk memeriksa e-mel anda selepas anda telah memulakan proses penghapusan akaun. Anda harus menerima e-mel yang membolehkan anda tahu ia telah mula. Periksa folder junk anda jika anda tidak melihat dalam peti masuk anda. Jika anda tidak menerima e-mel ini, ia mungkin proses belum bermula dan anda perlu cuba lagi.

Jika anda memotong bagi tujuan mewujudkan akaun baru, anda masih boleh membuat sementara menunggu untuk akaun asal hilang. Malah, ini mungkin satu perkara yang baik untuk melakukan seperti yang anda akan log masuk ke dalam akaun baru dan oleh itu mempunyai masa sukar log in ke yang lama.

Ulasan

  1. wah, entry yang menarik, blog ni pun lawa, keep up the good work! :D

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Info 12 : KAMUS LOGHAT PERLIS YANG UNIK

Indahnya Berbahasa : Bahasa Istana

Info 13 : Nak laju??? Koreklah blok!!..